• Onze praktijk
  • Onze missie en visie
  • Op het spreekuur
  • Met uw kat naar de dierenarts
  • Het goede doel
  • Zelf online een afspraak maken

Onze praktijk

Dierenkliniek Ridderkerk ten voeten uit!

Wist u dat Dierenkliniek Ridderkerk één van de grootste gezondheidscentra voor gezelschapsdieren is in heel Nederland? Van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 20.00u staan wij voor u en uw dier klaar in onze praktijk. Op zaterdagen is locatie Ridderkerk geopend van 10.00 tot 14.00u voor de verkoop van voeding en medicatie. Met onze ruime openingstijden en verschillende locaties in de regio weet u zeker dat u op ons kan rekenen.

Deze zorg kunnen wij u bieden dankzij een toegewijd team van dierenliefhebbers bestaand uit ruim 70 personen, waaronder dierenartsen, dierenartsassistentes en ondersteunend personeel. Verdeeld over 6 vestigingen in Ridderkerk, Ridderkerk-Bolnes, Rotterdam-IJsselmonde, Barendrecht, Hendrik-Ido-Ambacht en Zwijndrecht. Honden, katten, konijnen, knaagdieren, maar ook fretten, reptielen en vogels verwelkomen we. Naast dagelijkse zorg, zoals inentingen en gezondheidschecks, kunnen wij nog veel meer.

Door de jaren heen is Dierenkliniek Ridderkerk steeds bekender geworden om het bieden van hooggespecialiseerde zorg en ontvangen wij regelmatig patiënten van andere klinieken voor verdergaand onderzoek of gespecialiseerde behandelingen.

Maar onze dierenartsen en specialisten kunnen ook overweg met echografie, tandheelkunde, oogheelkunde, röntgendiagnostiek en te veel om verder nog op te noemen.

Spoed

Heeft u een spoedgeval na 20.00u en in het weekend dan kunt u terecht bij Evidensia Dierenziekenhuis Barendrecht. Daar werkt een team van specialisten, dierenartsen en paraveterinair dierenartsassistenten 24 uur per dag / 7 dagen per week. Het Evidensia Dierenziekenhuis Barendrecht is één van de weinige klinieken in Nederland die 24u per dag bereikbaar en bemand is. T. 085 – 48 77 090.

Verwijzing

Bent u doorverwezen door uw/onze dierenarts voor verder onderzoek dan kunt u terecht in het Evidensia Dierenziekenhuis Barendrecht.

In het Evidensia Dierenziekenhuis Barendrecht kunt u terecht voor tweedelijns onderzoeken en behandelingen op het gebied van o.a. oogheelkunde, chirurgie, orthopedie, endoscopie, echo(cardio)grafie, medische beeldvorming (direct röntgen en CT), en interne geneeskunde. De kliniek beschikt over een dag- en nacht bemande opname/intensive care.

Evidensia Dierenziekenhuis Barendrecht
Bijdorp-West 12
2992 LC  Barendrecht

T. 085 – 48 77 090

info@edz-barendrecht.nl
www.edz-barendrecht.nl

Klik hier om al onze diensten te bekijken

Onze missie en visie

Missie Dierenkliniek Ridderkerk:

Met een gepassioneerd en deskundig team, voor dier en eigenaar, de beste diergeneeskunde bieden. Eerlijk en klantgericht.

1. Service

Wij vinden service ontzettend belangrijk als het gaat om openingstijden, bereikbaarheid, openheid, vriendelijkheid en respect en betrouwbaarheid. Bent u niet tevreden dan horen we dat graag zodat we het iedere dag weer een beetje beter kunnen doen.

2. Kwaliteit

Wij streven de hoogste kwaliteit diergeneeskunde na. Dat betekent niet altijd dat wij het goedkoopste zijn. Wel dat wij investeren in onze mensen, opleiding en werkplek, en in apparatuur die we voor onze patiënten tot onze beschikking hebben. 

Visie

  • Wij willen de betrouwbare partner van huisdiereigenaren zijn, die zorgt voor de gezondheid en het welzijn van hun huisdieren. Hierdoor kunnen mensen zo lang mogelijk van hun huisdier genieten, omdat wij vinden dat huisdieren voor mensen van groot belang zijn. Voor de huisdieren waarborgen wij een zo lang mogelijk leven van goede kwaliteit.
  • Dit doen wij door het aantrekken en behouden van voldoende goed geschoold personeel, het zorgen voor goede werkomstandigheden, met materiaal en apparatuur die van deze tijd zijn. Hierbij streven wij naar werkplezier voor iedereen!

Op het spreekuur

Net als alle dierenartsenpraktijken behandelen wij zieke dieren en doen wij preventieve behandelingen.

De consulten

Als uw huisdier ziek is of een probleem heeft, maakt u een afspraak voor een consult op een spreekuur in de kliniek of één van de andere vestigingen. De dierenarts onderzoekt de patiënt en bepaalt of er een behandeling nodig is en zo ja, welke.

Soms is er een uitgebreider onderzoek nodig dan op een spreekuur mogelijk is. In dat geval wordt er binnen de praktijk doorverwezen naar de dierenarts, die van een bepaald deelgebied zijn specialisatie maakt. Dat heeft als groot voordeel dat er vaak snel en zeer doelmatig aan een probleem gewerkt wordt. Daarnaast kunnen we door de intensieve samenwerking tussen onze tientallen dierenartsen en assistentes gebruik maken van de laatste kennis en technologie. U hoeft dus zelden meer naar een andere kliniek om een onderzoek te laten doen.

Ook voor een second-opinion kunt u bij ons terecht. Wilt u voor een second-opinion komen dan is een doorverwijzing van uw eigen dierenarts niet nodig.

Met uw kat naar de dierenarts

Het bezoek aan een dierenarts en de reis ernaartoe kunnen voor een kat stressvolle belevenissen zijn. Om uw dier zo comfortabel mogelijk te vervoeren en zo min mogelijk stress te geven tijdens het bezoek aan de dierenarts hebben wij in deze informatiebrief een aantal nuttige tips en trucs voor u op een rijtje gezet.

Hoe laat mijn kat zien dat hij stress heeft?

Om te kunnen bepalen of uw kat stress ervaart, is het belangrijk om te weten hoe u stress bij uw kat herkent.

Let bij het vervoeren van uw kat en bij de dierenarts vooral op de volgende signalen:

  • Grote pupillen
  • Natte voetjes door zweten
  • Wegkruipen achter in het mandje
  • Zich zo klein mogelijk maken
  • Uit zich vocaal (miauwt veel of “schreeuwt” zelfs) of wordt juist heel stil
  • Met bek open hijgen
  • Plassen in het mandje en/of ontlasten

Als u één of meerdere van deze signalen ziet, heeft uw kat waarschijnlijk last van stress. Gelukkig kunt u, uw kat helpen om de reis en het bezoek zo stressloos mogelijk te maken!

Het reismandje

Het ideale mandje om uw kat in te vervoeren is een harde, plastic mand die zowel aan de bovenkant als aan de voorkant open kan. Liefst is dit ook een mandje van waaruit de kat goed de omgeving in de gaten kan houden als hij dit wil.

Het voordeel van een mandje dat via de bovenkant open kan is dat u de kat vaak zonder al teveel moeite erin kunt laten zakken. Uw kat hoeft dan niet door een relatief kleine opening geduwd te worden, waardoor er een hoop stress, boosheid en verwondingen (zowel voor kat als eigenaar) voorkomen kunnen worden. Daarnaast is het voor de dierenarts of assistente erg praktisch om uw kat eruit te kunnen pakken, zonder te hoeven “vissen/graaien” in de mand. Voordeel van de voorkant open kunnen doen is dat uw kat, na bezoek aan de dierenarts, direct zelf zijn mandje weer terug in kan lopen. De meeste katten zien het mandje op dat moment wel als veilig plekje en willen het liefst zo snel mogelijk weer terug in de mand. Leg een kleedje of handdoek in het mandje om te zorgen dat de kat comfortabel in het mandje kan liggen en voldoende grip heeft onderweg.

Het goede doel

Goede doelen

Een aantal enthousiaste assistentes verkopen zelf gemaakte artikelen, zoals flosmatten, flostouwen, kaarten en paracord halsbanden. Ieder jaar wordt er een ander goed doel gekozen waar de volledig opbrengst aan gedoneerd wordt. Daarnaast vindt u op al onze vestigingen diverse collectebussen.

Zelf online een afspraak maken

Maak online een afspraak

Wilt u een afspraak maken voor uw huisdier? Op ieder moment van de dag kunt u dat ook zelf online doen. Kijk hieronder om een afspraak online te maken

Maakt u liever telefonisch een afspraak? Neem dan contact met ons op via T. 085 – 273 19 19.